לכתוב משהו …

 

בשעור שוקולד ואינטרנט, במסגרת למידת עקרונות הכתיבה בבלוג, ביקשה חדוה המורה  שנכתוב על שוקולד. מה לכתוב? החלטתי להיכנס לגוגל ולראות לאן יוביל אותי המחשב שאקיש על המילה "שוקולד" וכמו כל נושא שנוגע להרבה אנשים, אולי לכולם, שוקולד מופיע בהמון הקשרים, מן הסתם. כשהתמקדתי בנושאי האתרים והקישורים, שמתי לב שהרבה מהפרסומים מדברים, כותבים, מנסים לשכנע , ובעצם משכנעים, לפחות אותי, ששוקולד יכול להיות בריא ולמעשה הוא בריא. רק צריך לדעת איך לצרוך אותו.

טענו בעבר וגם היום שהוא, השוקולד, מזיק לשינים, "מעודד" אקנה, גורם לכאבי ראש, "חבר" של הכולסטרול הרע ובכלל יש לו תכונות התמכרות כמו לסם.

הטוענים לזכות כותבים שיש בו רכיבים תזונתיים כמו ברזל, סידן, אשלגן, ריבופלבין, ניאצין וויטמיון A, ושהמרכיב הרע בשוקולד הוא הסוכר

כנראה שכולם צודקים, אלו הטוענים נגד ואלה המשכנעים בעד. הענין הוא בסוג השוקולד ובמינון. בכמות הקקאו לעומת הסוכר. הממכר  בשוקולד הוא כנראה הסוכר.

"יש לעשות הפרדה בין שוקולד לבין קקאו. יתרונותיו הבריאותיים של השוקולד טמונים למעשה בקקאו עצמו, שהוא אחד הרכיבים בשוקולד. ככל שאחוזי הקקאו גבוהים יותר ואחוזי הסוכר נמוכים יותר, כך תגבר השפעתם החיובית של החומרים הפעילים בקקאו." (מהאינטרנט)

"התזונאים מסכימים כי איכויותיו של הקקאו תורמות ישירות למלחמה בנזקי חימצון, הפוגעים בתפקוד הגוף ומאיצים תהליכי הזדקנות. הקקאו מסייע לכולסטרול ה"טוב" במלחמתו בכולסטרול "הרע", תורם למצב-רוח טוב ולהפחתת רמות המתח, ומביא איתו גם שורה של מינרלים התורמים לפעילות מוחית מבורכת ולמלחמה בעייפות. באשר לחזית הגזרה: כאן אין בשורות מעודדות ועדיין לא נטוותה הדיאטה סביב המתוק החביב: שוקולד מריר מספק כ – 450 קלוריות ל – 100 גרם, ושוקולד חלב – כ – 500 קלוריות."(מהאינטרנט)

אלו רק מעט, מעט ציטוטים ואמירות על שוקולד ובריאות. לדעת יותר, אם רוצים, מצאו במרחב המידע הענק, האינטרנט.

בכל מקרה,בזכות התיראמין והפיניאתלאמין, המנחמים של השוקולד, נמשיך ללקק אותו ולא נוותר על החוויה שמשפיעה לטובה על מצב רוחנו.

 


Comments are closed.

פברואר 2013
א ב ג ד ה ו ש
« ינואר    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728